Something cooking in my stomach

Assalamualaikum olls..

Woott woot..... here i'm back!! lama menyepi kan...hehe tetibe rasa cam nak menulis plak hari ni since too long busy dgn kehidupan!! haaa salahkan kehidupan seharian plak??? nonsense!!
Guys, just want to share with all of you that i'm pregnant....Subhanallah indahnya perasaan ini..It takes too long time for this moment...(padahal ade orang lagi lama kot to conceive kan....) hehe, its ok but alhamdulillah, finally God bring happiness an invaluable means for me and husband...i trust that...Setiap ape yang diberikan,cepat atau lambat mesti ade hikmahnya..syukran ya Allah..

My pregnancy this week - 13 weeks!!! yeay!!! my stomach is like a bun in the oven!! hahaa...but my weight is still same as before this.. perut dah mula membesar because my jeans da tak boleh butang..weeee..i'm really worried about my weight, my friends said that " org pregnant patutnya kena naik berat 0.5kg every month" hah....dush!! cuak..my husband call the doc then she said, its normal...but cannot lost your weight...ok then, saya paham..wihiiii...

Until now, nak habiskan 1 keping roti tu pon mak aiii berchenta la lamanya..hahaha. i can eat anything exclude rice and chicken...makan dua benda ni boleh buat saya muntah melarat since i know 6 weeks until now... teringin sangat nak makan nasik but i cant. at one time, i give up and fobia nak makan but my husband always be there when i feel down. " makanla sikit untuk baby, nanti baby tak cukup vitamin"...So always remember what he said, i force myself to eat and eat....heee...

U know guys ape yang i nak sangat masa 8 weeks i pregnant? Air pepsi!!!! ahahaha...amek kau, selalu tak minum air gas tu, sekali pregnant mintak bukan2!! My husband shocked!! nak tak nak,dia terpaksa beli jugak...giler sedap.. then the day after he came back from office, he told me that bicarbonate drink is very dangerous to our baby and me. Pepsi can make me miscarriage!! i'm speechless..tapi perut tak rasa ape2 pon.. then after that, i google what can i  eat during pregnancy.... sekarang saya dah tak mintak bukan-bukan..(baby's first)











4 comments:

  1. wow...dh lame blog menyepi...br ade n3...congrates again wana...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....akak mesti rindu n3 wana kan??? (perasan!) apepon maseh banyak kak...miss u!!

      Delete
  2. nyah!!! lamenyewr x jumpa!! wahahahaa..
    da berapa bulan wei??
    bila due?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....hai lala...tula...lama kan kita tak jumpa.aku dah 4 month.aku due awal bulan 8

      Delete